הבלוג שלי:

אם אתה שונה, אתה תתבלט

"פוזיטיב ניהול היא חברת הייעוץ העסקי היחידה בישראל שמתחייבת ל100% הצלחה"!
 
יצירת מותג

מותגים הם הדרך שבו ארגון כלשהו גורם למוצריו ולשירותיו להתבלט לעומת המתחרים. בימי קדם, הטביעו סימן בראשי בקר ובעבדים כדי להראות בעלות, ובימי הביניים היה ניתן לזהות את יצרני הנייר על פי סימן מים בנייר. עם זאת, הרעיון המודרני שלנו לגבי מותג – שכולל כל חלק של זהות נתפסת של חברה, החל מהלוגו וכלה בסניפים – תפס תאוצה רק במחצית השנייה של המאה ה-19.

 

יצירת מותג

היום מותג הוא הרבה יותר מסתם לוגו או אריזה אטרקטיבית. יצירת מותג צריכה להתחיל ברעיון, והרעיון צפוי יותר להצליח אם הוא שונה מזה של המתחרים. בדרך כלל זה מתחיל עם הלקוח ומה שהוא רוצה או צריך. זה יכול להיות מבוסס גם על האופן שבו חברה או מוצר חדשים ממלאים מחסור שקיים בשוק. לחלופין, מוצר חדש יכול להיות משהו שמשפר את הטכנולוגיה הקיימת על ידי עיצוב חדש וחדשני או שהרעיון  יכול להיות משהו שאף אחד לא חשב עליו לפני כן ושאף אחד אפילו לא ידע שהוא רצה, כגון iPad, שהפך לדבר שמיליוני אנשים לא יכולים בלעדיו.

אחד הדברים המרכזיים לגבי מותג מצליח הוא שהם בונים השתייכות לקהילה – אנשים שאוהבים iPad אוהבים להיות מזוהים עם חברי הקבוצה האחרים. תחושת השייכות לקבוצה שנראה שהיא שותפה לערכים שלך היא חלק חיוני מנאמנות הצרכנים.

 

חזון וערכים

המרכיבים השונים שיוצרים חזון וערכים של חברה משתלבים על מנת ליצור אישיות למותג. החזון עבור החברה משקף לאן המייסדים או הדירקטורים רוצים לקחת את הרעיון. החזון של חנות הרהיטים IKEA, למשל, הוא ליצור "חיי יומיום טובים יותר עבור אנשים רבים". הרעיון העסקי שתומך בחזון הזה הוא להציע ריהוט באיכות טובה ובמחירים שווים לכל כיס. חברת IKEA הפכה למותג בינלאומי כי כל ההיבטים העסקיים שלה תומכים ברעיון הזה, מהמערך הייחודי של סביבת הקניות – כגון מסעדות לכל המשפחה ואיזורי משחק לילדים – ועד לפרסום. כיום IKEA היא קמעונאית הרהיטים הגדולה בעולם.

היום הטכנולוגיה משנה את האופן שמותגים נתפסים אצל צרכנים. הרשתות החברתיות והאינטרנט מעודדים צרכנים לשתף משובים וליצור אינטראקציה. מותגים בינלאומיים גדולים, כגון Apple, יכולים להשפיע על התנהגות הצרכנים ויש להם פוטנציאל לשנות את החברה. אבל ארגונים גם מכירים בכך שלצרכנים יש מבחר גדול יותר מאי פעם, והם ממוקדים ביצירת מותגים שיכולים להתחבר אליהם ברמה האישית.

 

 

Facebook
דילוג לתוכן