גלה מהם פעולות השיווק החשובות לעסקים קטנים?
כל בעל עסק חייב להבין שאסור להסתמך על מקור שיווק ופרסום אחד.
כל עסק חייב שיהיו לו חמישה ערוצי פרסום שונים. חלקם און ליין וחלקם אוף ליין
שיווק און ליין כולל:
> פייסבוק (הקמת דף עסקי, פרסום בקבוצות, קמפיינים ועוד)
> לינקדין,
> גוגל אדוורס ,פרסום ממומן,
> השתתפות בפורומים ,פרסום באתרי מומחים למינהם
> הקמת אתר אינטרנט שיכול להוות גם חנות און ליין
> הקמת בלוג עסקי ואישי, כתבות במגזינים אינטרנטים
> השתתפות בוויבינרים (סמינרים און ליין)
> שליחת מיילים לרשימות תפוצה ,שליחת מיילים אישיים ועוד.
שיווק אוף ליין כולל:
> מוצרי שיווק : קטלוגים,כרטיסי ביקור, לוחות שנה, עלונים, פרוספקטים
> עריכת כנסים והרצאות
> מפגשי נטוורקינג
> כתבות ופרסומים במקומונים ועיתונים ארציים
> חלוקת פליירים
> מפגשי מכירות עם לקוחות פוטנציאליים ועוד
בשיווק, הבעיה היא לא שאין איפה לפרסם, אלא איך לפרסם , מה יהיה המסר, למצוא מי קהל היעד ועוד.
העדיפות היא תמיד לעבוד עם כמה ערוצי פרסום שעבדו בעבר טוב, ואותם לחזק.
אין טעם לנסות להשקיע אלפי שקלים בערוצי פרסום שאתה לא מכיר, כאשר כבר השקעת סכומים אלו בערוצי פרסום שכן עבדו , ולקוחות חדשים הגיעו דרכם.
רק לאחר שהשקענו סכומים נמוכים על פרסום בערוץ חדש וראינו שהיו תוצאות, רק אז נגדיל את התקציב לאותו ערוץ.
היום הלקוחות הפוטנציאלים שלנו חשופים לכל כך הרבה פרסומות וקשה מאוד לגרום להם לבוא דווקא אלינו לקנות אצלנו.
החוכמה היא להשתמש במסרים פשוטים, קליטים, לתת הצעות שאף מתחרה שלנו לא נותן , להיות חדשני , למשוך את תשומת הלב בפרסום לא שגרתי וכמובן תמיד תמיד להיות מקצועי ושירותי.